משלוח חינם ברכישה מעל 299 ₪

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הזמנה מהירה

מטחנת קפה מומלצת – כך תבחרו מטחנה לבית

איך בוחרים מטחנת קפה למכונת אספרסו? מהן המטחנות המומלצות ועל מה כדאי לשים לב? בכתבה לפניכם.

אחד השלבים הראשונים והחשובים בהכנת כוס הקפה המושלמת הוא שלב טחינת הפולים. הכנת משקה מפולי קפה שנטחנו זה עתה מוסיפה לקפה שלכם טעם עמוק וארומה משכרת שמשדרגת את חווית השתייה בכל כוס מחדש. לפניכם מדריך לרכישת מטחנת קפה מומלצת.

אפשר להעריך כי המטחנה אחראית ל-50% מאיכות הקפה של הכוס בפועל. אמנם אין תחליף לפולי קפה איכותיים, אך יש חשיבות קריטית לתהליך הכנת הקפה ואסור להקל ראש בעניין המטחנה.

מה חשוב לבדוק לפני שרוכשים מטחנת קפה?

למטחנות הקפה יש מספר מאפיינים המשפיעים על איכות טחינת הקפה. השוואה בין המאפיינים ובחירת מטחנת הקפה המתאימה ביותר לצרכים שלכם תבטיח לכם קפה טחון ארומטי וטרי.

שיטת טחינת הקפה – מטחנות דסקיות לעומת מטחנות להבים

פעולת טחינת פולי הקפה מתבצעת בשתי שיטות עיקריות – באמצעות להבים או באמצעות דסקיות.

1. מטחנות קפה להבים – כוללות מנגנון להבים הבנויים בצורת מדחף. בזמן פעולת המטחנה הלהבים מסתובבים
במהירות וטוחנים את פולי הקפה. מכיוון שהלהבים בנויים בצורת מדחף, הרווחים ביניהם אינם אחידים ולכן הטחינה שמתקבלת אינה אחידה ועשויה להכיל חתיכות פולים שונות בגדלן.

2. מטחנות קפה דסקיות – כוללות מנגנון טחינה הבנוי משתי דסקיות משוננות שיושבות אחת על השנייה. בזמן פעולת המטחנה הדסקיות מסתובבות ומרסקות את פולי הקפה לחתיכות קטנות ואחידות בגודלן. במטחנת קפה דסקיות ניתן לשנות על הרווח בין הדסקיות וכך לשלוט על גודל הטחינה, בהתאם למשקה אותו תרצו להכין.

קפה קון לצ'ה.. הפוך. הכי טוב שיש (pixabay)
קפה קון לצ’ה. קפוצ’ינו. הפוך. הכי טוב שיש (pixabay)

איך בוחרים מטחנה? משתנה לפי סוג הקפה

למכונות אספרסו (מכונת קפה טוחנת אוטומטית) – אך ורק מטחנות קפה על בסיס דסקיות. בטחינת קפה לאספרסו אחידות הקפה חשובה מאוד, דבר אותו מטחנות הלהבים לא יכולות לספק.

עבור סוגי חליטה כגון מקינטה, קפה פילטר ופלנג’ר אפשר להשתמש גם במטחנות להבים טובות, שעולות פחות ממטחנות הפועלות באמצעות דסקיות, אם כי כמובן שניתן להשתמש גם בהן. לחליטת קפה קר (Coldbrew) נשתמש במטחנת קפה ידנית או מטחנת להבים.

דרגות טחינת הקפה – מטחינה גסה ועד טחינה דקה במיוחד

דרגות הטחינה של הפולים נקבעות לפי עובי הטחינה – החל מטחינה גסה המתאימה לקפה קר ועד לטחינה לאבקה (“פודרה”) לקפה שחור. השליטה על גודל גרגירי הקפה הטחון חשובה על מנת להגיע למיצוי הנכון בעת הכנת הקפה.

כאשר הקפה טחון דק, למים יותר קשה לעבור בין הגרגירים ושטח הפנים של הקפה גדול יותר. לרוב, אנו נשתמש בטחינה דקה לחליטות בהן מפעל לחץ על הקפה – דוגמת מכונת אספרסו. היוצא מן הכלל – קפה שחור, אשר עבורו נדרשת טחינה דקה במיוחד לאבקה, אך לא מופעל לחץ גדול על הקפה. נדרשת טחינה דקה על מנת שהקפה ישקע מהר ולא יצוף.

מאידך, כאשר הקפה טחון גס, למים קל יותר לעבור דרכו ושטח הפנים של הקפה נמוך יותר. טחינה גסה מתאימה כאמור לחליטות עדינות דוגמת קפה פילטר וקולד ברו.

בחירת מטחנת קפה תיעשה כתלות בסוג החליטה ומשקה הקפה המבוקש. לפני רכישת מטחנה, יש לבדוק האם היא מתאימה לקפה הפופולארי שלכם. קראו עוד אודות מטחנה למקינטה >>

מטחנת קפה למקינט

ללכת על הטוב ביותר – 3 מטחנות קפה מומלצות לשימוש ביתי

בנוסף לתכונות החשובות שרצוי שיהיו במטחנת הקפה, עליהן פירטנו עד עכשיו, טיבה של המטחנה נקבע על פי מספר מדדים – איכות החומרים מהם עשויה המטחנה, נוחות השימוש במטחנה והתאמתה למטבח הביתי.

מכונות הקפה של המותג האיטלקי אוריקה (יוריקה), נחשבות למטחנות הטובות ביותר בשוק, מביאות אליכם הביתה את כל התכונות הדרושות לטחינת פולי קפה מקצועית, בנוחות של המטבח שלכם. לפניכם מטחנות קפה מומלצות על ידי ספורה.

Eureka Mignon Manuale – מטחנת קפה מקצועית ביתית בעלת מידות המתאימות במיוחד למטבח הביתי. המטחנה בעלת דיסקיות שטוחות בקוטר 50 מ”מ, המאפשרות להגיע לרמת טחינה מושלמת לכל צורת חליטה. מיכל הפולים של מטחנת Eureka Mignon Manuale מכיל 250 גרם והיא כוללת מתקן להחזקת ידית החליטה.

מטחנת קפה מקצועית אוריקה פרפטו – המטחנה המקצועית בעלת העיצוב הצבעוני היא מטחנה מהירה בעלת דיסקיות שטוחות בקוטר 50 מ”מ.

מיכל הפולים של מטחנת אוריקה פרפטו מכיל 300 גרם והיא כוללת מתקן להחזקת ידית החליטה. המטחנה מאפשרת לטחון את הכמות המדויקת הרצויה ללא מאמץ – מסך המגע של מטחנת הקפה מאפשר לכוון את כמות וזמן הטחינה תוכלו לבחור בין טחינת מנה בודדת או מנה כפולה, ואפילו לקבוע את זמן הטחינה באופן ידני.

מטחנה מקצועית אוריקה סינגל דוז – מטחנת קפה מקצועית ביתית אשר מגיעה לטחינה המושלמת לכל צורת חליטה. מנגנון הטחינה שלה בנוי מסכינים שטוחות משופרות בקוטר 65 מ”מ לטחינה מהירה ולמגוון צורות חליטה ומערכת ELR המשולבת במטחנה מבטיחה מיכל פולים נקי משארית ומשאירה את תא הטחינה נקי וריק לאחר כל טחינה.

המטחנה כוללת כוס Mignon מקורית עשויה מפלדת אל חלד (45 גרם), להעברת קפה לפני ואחרי הטחינה ובסיס אלון מעוצב להנחת הכוס. מגיעה בגימור כרום או בצבעי שחור ולבן, שני דגמים קלאסיים ויוקרתיים המאפשרים התאמה מושלמת לעיצוב המטבח שלכם.

שיתוף הפוסט

סל קניות

0

אין מוצרים בסל הקניות.

Hit Enter to search or Esc key to close

תפריט

לקוחות AVA יכולים לשמור את הסל שלהם ולהזמין אותו בלחיצת כפתור

לקוחות קיימים?
לחצו כאן להתחברות

דילוג לתוכן